close

我覺得100種人就有對歌曲的100種解讀方式

純粹想記錄一下自己眼中的歌曲意義 : )

另外,這首 Wildest Dreams 的 MV 我覺得與歌詞本身很切合

個人挺喜歡這首的 

 

21894977_2001288516769502_353335679_o.jpg

(我的13張拍立得之一)

 

Wildest Dreams

( Lyrics from 歌詞來源 :https://www.azlyrics.com/lyrics/taylorswift )
 

He said, "Let's get out of this town.

他說  我們離開這城鎮吧

 

Drive out of the city, away from the crowds."

一起離開這城市,到遠離人群的地方


I thought heaven can't help me now.

我想現在上天大概幫不了我了


Nothing lasts forever, but this is gonna take me down

雖然我知道沒有什麼事是永遠的,但這仍舊將擊垮我

 

 


He's so tall and handsome as hell

他就是如此又高又帥


He's so bad but he does it so well

他就是這麼又壞又好


I can see the end as it begins

在和他開始的同時,我就可預料到我們的結局


My one condition is

而我唯一的條件是

 

 


Say you'll remember me
Standing in a nice dress,
Staring at the sunset, babe
Red lips and rosy cheeks

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我


Say you'll see me again

說你將會再與我相見


Even if it's just in your
Wildest dreams, ah-ha oh,
Wildest dreams, ah-ha oh.

即使僅是在你那瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡
 

 


I said, "No one has to know what we do."

我說  沒有人需要知道我們做了什麼


His hands are in my hair, his clothes are in my room

他的手放在我髮中,他的衣服仍在我房間


And his voice is a familiar sound,

而他的絮語是如此熟悉的聲音


Nothing lasts forever but this is getting good now

我知道沒有什麼事是永遠的,但這現在正邁入佳況
 

 


He's so tall and handsome as hell
他就是如此又高又帥


He's so bad but he does it so well
他就是這麼又壞又好

 

And when we've had our very last kiss

當我們剛結束我們最後一個親吻

 

My last request is

我最後一個請求是
 

 

 

Say you'll remember me
Standing in a nice dress,
Staring at the sunset, babe
Red lips and rosy cheeks

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我


Say you'll see me again

說你將會再與我相見


Even if it's just in your
Wildest dreams, ah-ha oh,
Wildest dreams, ah-ha oh.

即使僅是在你那瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡


 


You see me in hindsight
Tangled up with you all night

你在我們曾一起廝混了整晚後看見我


Burning it down

毀去這些吧


Someday when you leave me

在某一天你離開了我之後


I bet these memories
Follow you around

我敢打賭這些回憶將會伴隨你左右
 

 

 

Say you'll remember me
Standing in a nice dress,
Staring at the sunset, babe
Red lips and rosy cheeks

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我


Say you'll see me again

說你將會再與我相見


Even if it's just pretend

即使只是假裝的
 

 

 

Say you'll remember me
Standing in a nice dress,
Staring at the sunset, babe
Red lips and rosy cheeks

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我


Say you'll see me again

說你將會再與我相見


Even if it's just in your (just pretend, just pretend)
Wildest dreams, ah-ha oh

即使僅是在你那 (只是假裝的,只是假裝的) 瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡


In your wildest dreams, ah-ha oh
(even if it's just in your wildest dreams) ah-ha

在你那瘋狂的夢中 (即使僅是在你那瘋狂的夢中)


In your wildest dreams, ah-ha.

在你那瘋狂的夢裡

 

 

全曲:

他說  我們離開這城鎮吧

一起離開這城市,到遠離人群的地方

我想現在上天大概幫不了我了

雖然我知道沒有什麼事是永遠的,但這仍舊將擊垮我

 

他就是如此又高又帥

他就是這麼又壞又好

在和他開始的同時,我就可預料到我們的結局

而我唯一的條件是

 

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我

說你將會再與我相見

即使僅是在你那瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡
 

我說  沒有人需要知道我們做了什麼

他的手放在我髮中,他的衣服仍在我房間

而他的絮語是如此熟悉的聲音

我知道沒有什麼事是永遠的,但這現在正邁入佳況

他就是如此又高又帥

他就是這麼又壞又好

當我們剛結束我們最後一個親吻

我最後一個請求是
 

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我

說你將會再與我相見

即使僅是在你那瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡

 

你在我們曾一起廝混了整晚後看見我

毀去這些吧

在某一天你離開了我之後

我敢打賭這些回憶將會伴隨你左右
 

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我

說你將會再與我相見

即使只是假裝的

 

說你將會記得穿著洋裝,凝望著夕陽,塗著紅唇及玫紅色般臉頰的我

說你將會再與我相見

即使僅是在你那 (只是假裝的,只是假裝的) 瘋狂的夢中,噢那瘋狂的夢裡

 

在你那瘋狂的夢中 (即使僅是在你那瘋狂的夢中)

在你那瘋狂的夢裡

 

arrow
arrow

    竹竹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()